همه نکاتی که درباره ایزوگام باید بدانیم
نوشته شده توسط : unexer

یکی از مسائل مهم در ساخت و ساز، عایق بندی قسمت های مختلف ساختمان میباشد. برای حفاظت از بخش های مختلف ساختمان در برابر تغییرات آب و هوایی، مواد اسیدی و موارد دیگر باید از عایق های حفاظتی استفاده نمود. در همین راستا یکی از مسائل مهمی که با آن روبرو می شوید، قیمت و خرید ایزوگام است.در این مقاله به عوامل موثر بر قیمت و خرید ایزوگام همچنین می پردازیم.

قیمت ایزوگام

ایزوگام چیست ؟

پوششی مقاوم از جنس قیر و الیاف های مصنوعی می‌باشد که با گرم کردن و حرارت دادن آن را به سطوح مورد نظرمان می‌چسبانیم. ایزوگام از چندین لایه تشکیل شده است. این لایه‌ها موجب شده مقاومت بالایی در برابر بارش برف، باران و رطوبت داشته باشد.

از کجا ایزوگام مرغوب را از نامرغوب تشخیص دهیم؟

بوی نامطلوب مثل بوی گازوئیل صنعتی نشان دهنده نامرغوب بودن است.

اگر هنگام لمس کردن ایزوگام روی پوست دستتان، ذرات ریز و سیاه مشاهده کردید؛ بدانید که جنس آن  نامرغوب است.

طول عمر مفید ایزوگام 10 سال است؛ در صورت اینکه قیر کافی نداشته باشد باشد از چسبندگی آن کاسته شده.

قیمت ایزوگام

عوامل موثر بر قیمت ایزوگام

متراژ و ابعاد ایزوگام:

متراژ یا مساحت فضای ایزوگام مهم ترین مورد در برآورد قیمت ایزوگام ساختمان است. قیمت گذاری به صورت متری انجام می‌شود. متراژ، اندازه پوشش ایزوگام مورد نیاز را نشان داده و از این جهت در واقع بر هزینه اولیه خرید موثر است.

حمل و نقل:

بخش عمده دیگر در هزینه ایزوگام، هزینه حمل و نقل ایزوگام و سایر لوازم تخصصی  مورد نیاز به محل است. معمولا این هزینه بستگی به محله مشتری دارد. در داخل ساختمان، هرچه حمل مصالح و لوازم ایزوگام زحمت بیشتری ببرد هزینه افزایش خواهد یافت. اگر سطح کار بسیار وسیع باشد به طوری که برای ایاب و ذهاب تجهیزات مورد نیاز به بیش از یک ماشین نیاز است.

شیب بندی، زیرسازی و کف سازی:

هدف از نصب ایزوگام افزایش مقاومت سقف در برابر رطوبت است. از این رو بهترین ایزوگام برای پشت بام ارتباط مستقیم، با شیب سطح خواهد داشت. معمولا اصلی ترین مرحله قبل از نصب ایزوگام آماده کردن و شیب دادن مناسب کف به سوی چاه ها یا ناودان ها است. 

خرید ایزوگام

طرح و نقشه:

ایزوگامی که طرح دارد علاوه بر کاربرد اصلی ،جنبه زیبایی نیز داشته و برای محافظت از دیوارها و استخرها در برابر رطوبت و نم استفاده می‌شود و به همین دلیل ممکن با ایزوگام های معمولی در قیمت متفاوت باشد. خوشبختانه در لیست قیمت ایزوگام طرح دار طرح های متنوع زیادی وجود دارد.

برند ایزوگام:

قیمت تمام محصولاتی که در بازار موجود هستند به برند آن‌ ها بستگی دارد. قیمت ایزوگام نیز مانند سایر محصولات ازاین قاعده پیروی می‌کند. تعدادی از برندهای موجود در بازار از قیمت بالاتری برخوردار هستند. از دلایل عمده این قیمت بالاتر می توان به شناخته شده بودن نام تجاری و نیز کیفیت بالاتر اشاره کرد.

تعداد لایه:

ایزوگام های دو لایه معمولا و در شرایط مساوی در مقایسه با ایزوگام های تک لایه قیمت بیشتری دارند. بیشتر بودن قیمت ایزوگام در این نوع به دلیل بهره گیری از مواد اولیه بالاتر در انواع دو لایه منطقی و معقول به نظر می‌رسد.

وجود یا عدم وجود پوشش خارجی:

قیمت ایزوگام در ایزوگام هایی که پوشش آلومینیومی دارند بیشتر از ایزوگام های معمولی محاسبه می‌شود. البته ایزوگام های بدون روکش که زرورقی هستند کمتر در پشت بام ها مورد استفاده قرار می‌گیرند و بیشتر برای مکان هایی نظیر کف سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و مانند آن به کار می‌روند.

کلام آخر

برای کسب اطلاعات دقیق تر و همچنین در صورتی که تمایل دارید توسط گروهی مطمئن و حرفه ای برای منزل یا محل کسب و کارتان اجرای ایزوگام صورت بگیرد ولی از قیمت ایزوگام چندان اطلاع تخصصی ندارید، می‌توانید با ایزوگام ایران در تماس باشید.





:: برچسب‌ها: خرید ایزوگام , قیمت ایزوگام , ایزوگام ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: